torsdag 9 maj 2013

Med hjälp av en trappa...

Vår tomt består till hälften av ett nybyggt hus på ett tjockt lager schaktmassor, och till hälften en naturtomt. Snacka om kontraster. På baksidan av huset, nedanför altanen finns numera en trappa ner till den vilda delen av tomten, som inte föll offer för grävmaskinerna när förra ägaren byggde huset. Trappan har Peter och mina mamma byggt av block och stenar som återfanns bland schaktmassorna som använts för att fylla ut tomten när den byggdes. Jag tycker den blev himla bra!

 Längs med trappan har jag planterat några vresrosor som skänktes till mig när svärföräldrarna inte längre ville ha dem, några rosa/lila stjärnklocka som reades ut till löjligt lågt pris i höstas samt några gula tête à tête som jag planterade ut efter att de hade gjort sitt på matbordet förra påsken. Så nu, när man kommer fram till toppen av trappan, möts man av dessa solgula skönheter som lyser upp ordentligt bland allt det gråa och bruna runt omkring. Härligt!

 Kristihimmelfärd och röd dag. Härligt lediga dagar med barnen, men jag har lite dålig fantasi... vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Kanske måla krukor och köpa blommor till dem? Det låter i alla fall kul för deras mamma ;-). Annars är det full planering för växthuset som pågår. Jag har bestämt hur golvet ska bli, och planen är att vi ska införskaffa grejorna i dagarna så att jag kan lägga marksten på lördag medan Peter sköter markservicen och hittar på grejer med barnen. Bra fördelning tycker jag! Självklart kommer bilder när växthuset börjar växa fram.
 
 Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...